برای مسعود لواسانی


مسعود لواسانی

» در ایران روزنامه نگار و ژورنالیست به معنای واقعی کلمه نداریم ولی من خودم را یکی از علاقه مندان این رشته از فعالیت های فرهنگی – اجتماعی می دانم. آشنایی و به تبع آن همکاری حرفه ای من با مطبوعات از اواخر 1378 آغاز شد ؛ نخست داستان هایی در روزنامه «جام جم «منتشر کردم بعد از آن براي روزنامه كيهان تحليل سياسي و فرهنگي نوشتم. بعد از آن به عنوان خبرنگار همكاري را هفته نامه صبح صادق(1380) آغاز كردم و در مدت سه سال به عنوان دبير سرويس فرهنگي اين هفته نامه كارم را ادامه دادم. همزمان با آن در روزنامه كيهان تحليل سياسي و هفته نامه سروش هفتگي نقد فيلم نوشتم. پس از آن همكاري با خبرگزاري مهر را آغاز كردم (1383) و چهار سال با اين خبرگزاري همكاري داشتم. تاكنون براي روزنامه هاي اعتماد، اعتمادملي، شرق، كارگزاران، تهران امروز به صورت پراكنده تحليل و ياداشت فرهنگي نوشته ام. مدتي نيز مسؤل صفحات فرهنگي روزنامه آفتاب يزد بودم (شهريور تا آبان 1386) و از نيمه دوم سال 1386 تا آذر ماه 1387 با گروه بین الملل خبرگزاری فارس به عنوان تحیلگر سیاست خارجی همکاری کردم. پس از آن هم اکنون با گروه بین الملل ایران آنلاین و گروه فرهنگی روزنامه خبر و سایت خبرآنلاین همكاري دارم.»

این توضیحاتی است که مسعود لواسانی در صفحه ی شخصی فیس بوکش به عکس بالا ضمیمه کرده. مردی که شنیدن خبر حکم 6 سال حبس تعلیقی اش به جرمی که «طراحی سایت میر حسین موسوی» اعلام شد، از ناراحت کننده ترین احکامی بود که در پی اعتراضات بعد از انتخابات شنیدم. هیچ چیز نمی توانم بگویم مگر آنکه این روزنامه نگار که حتی سابقه ی همکاری با «صبح صادق» را هم در کارنامه اش دارد چقدر بی گناه بوده که اتهامی حتی مسخره تر از «اخلال در ترافیک تهران» نصیبش شده.

پاسخی بگذارید

